Publikované: 30.11.2024
Chcete vedieť ako zvýšiť návštevnosť svojho webu z 0 na 10 000 mesačne? Pozrite sa, čo spravila naša kolegyňa Hanka so svojím webom.Chcete vedieť ako zvýšiť návštevnosť svojho webu z 0 na 10 000 mesačne? Inšpirujte sa príbehom našej kolegyne Hanky a pozrite sa, čo sa jej podarilo so svojím webom Gentledogs.cz
Hanka Kryzánková je členkou nášho tímu PoctiveSEO.cz a má na starosti tvorbu užitočného obsahu pre našich klientov.
Hanka vyštudovala biológiu, venuje sa kynológii a založila neziskovú organizáciu, ktorá pomáha nachádzať domovy pre psíky.
Viac informácii o Hanke môžete nájsť tu.
Hanka si spravije svoj web úplne sama. Na nejaký čas sa ho dokonca musela vzdať, keď jej web dočasne zmenil majiteľa.
Našťastie web získala koncom roku 2023 späť a začala hľadať ďalšie spôsoby, ako ho rozvíjať.
A vďaka tomu sa dostala k nám.
Hanka začala s nami spolupracovať v januári 2024. Nestala sa však našim klientom. Stala sa našou šikovnou kolegyňou.
Väčšinou musíme kolegov postupne zaškoliť, aby pochopili ako vytvárať užitočný SEO obsah. U Hanky sme mali situáciu veľmi uľahčenú, keďže mala písanie v krvi a hneď od začiatku mohla pracovať na najnáročnejších úkoloch.
Stačilo ju postupne naučiť systém našej práce a základy ako:
Pre správnosť informácii treba spomenúť, že pôvodne mal Hankin web URL adresu https://shop.gentledogs.cz , ktorú následne "očistila" a zmenila na https://www.gentledogs.cz/
Práve preto Ahrefs na tomto printscreene zobrazuje nulovú návštevnosť webu, pretože meral návštevnosť novej URL, ktorá ešte nemala návštevnosť. A pôvodnú URL neberie do úvahy - keďže meria len novú URL.
Celkovo sa však organická návštevnosť webu pohybovala na úrovni niekoľko stovák ľudí mesačne.
V máji 2024 sme poskytli Hanke individualizované školenie vrátane SEO analýzy, na základe ktorej sme jej pomohli navrhnúť základnú SEO a obsahovú stratégiu.
Prešli sme si niektoré jej existujúce články - ukázali sme si detailne silné a slabé stránky článkov, ukázali sme si možnosti na vylepšenie článkov, aby lepšie napĺňali vyhľadávací zámer, obsahovali viac hodnoty, boli unikátnejšie a hlavne aby boli vytvárané systematickejším spôsobom s presným zacielením.
A hlavne sme si prešli s pomocou SEO analýzy, aké témy/frázy ľudia vyhľadávajú v jej odbore - a navrhli spôsoby, ako vytvárať vhodné vstupné stránky, na oslovenie týchto ľudí, ktorí hľadajú vysokovyhľadávané frázy v jej odbore.
Na základe týchto navrhovaných odporúčaní a základnej SEO obsahovej stratégie začala Hanka postupne pracovať s obsahom na svojom webe.
Hankine články boli aj predtým kvalitné, zaujímavé a inšpiratívne.
Ukážka takého článku bez SEO faktorov a nevyužitého SEO potenciálu
Ukážka SEO článku s využívaním SEO potenciálu
SEO nebýva o jednej náhodnej aktivite, alebo jednom článku. SEO sa dá prirovnať k chudnutiu - je to komplexný proces, ktorý vyžaduje čas a najmä veľa energie a správne smerovaného úsilia.
Hanka správne uchopila základné SEO zásady a s novou vervou sa vrhla na tvorbu užitočnejších článkov pre svoj web. Zároveň venovala množstvo času vylepšovaniu webu aj z ďalších pohľadov - UX, vzhľadu, prehľadnosťi, ponuky atď.
Dôležité info: Hanke sa podarilo dosiahnúť takéto výsledky s veľkou pravdepodobnosťou aj vďaka tomu, že jej web je postavený na Shoptete - pretože, aj bez nejakých hlbších znalostí má automaticky so shoptetom vyriešených veľa technických SEO faktorov, ktoré môžu pomáhať s rastom návštevnosti.
No tým, že postupne dopĺňala stále užitočnejšie články, ktoré vypracovala na základe analýzy a dát, tak sa jej začalo postupne dariť získavať v Google viac návšetnosti.
To je čaro SEO - najprv zlepší pozície jeden článok, potom ďalší, potom s pomocou interného prelinkovania vylepší svoju SEO silu nejaký produkt, kategória atď. Získavanie návštevnosti sa tak v SEO vie pekne nabaľovať.
Z pohľadu SEO je dôležitý nielen systematický a užitočný obsah, ktorý dokáže naplniť vyhľadávací zámer s vhodnými vstupnými stránkami (vstupnou stránkou môže byť blogový článok, produkt, kategória..) ale je tu ešte jeden veľmi dôležitý SEO faktor, ktorý webu môže pomôcť zlepšiť jeho pozície a návštevnosť. Spätné odkazy.
Zaujímavosť: Pozrite sa, čo sú spätné odkazy, prečo im Google dáva takú silu a ako ich budovať.
Spätné odkazy Google považuje za akési "hlasy", ktorými iné weby odporúčajú web, na ktorý odkazujú. Ak teda na náš web vedie viac odkazov z iných webov, Google to považuje za niečo v zmysle, že viac webov sa "zaručuje" za náš web a "odporúča" ho iným ľuďom.
Hanke sa podarilo spolu s obsahom budovať aj odkazy z iných webov, ktoré smerovali na jej web. Darilo sa jej to najmä vďaka možnosti práce v tíme PoctiveSEO - pretože budovanie odkazov môže byť pre laika, ktorý je na všetko sám, veľmi náročné.
Z pohľadu SEO je zaujímavé sledovať spojitosť s budovaním spätných odkazov a s rastom návštevnosti.
V Hankinom prípade začal Ahrefs evidovať rast a získavanie nových odkazov v období apríla - až júla 2024.
Návštevnosť webu začala výrazne stúpať v období august - október.
Treba však podotknúť, že Ahrefsu (aj Google) trvá, kým zaeviduje a objaví získané odkazy. Niekedy to môže trvať niekoľko mesiacov. Hanka získavala odkazy pre svoj web už od začiatku našej spolupráce, od januára 2024, ahrefs (a očividne aj Google) ich začali vo väčšej miere evidovať až o cca 5-6 mesiacov neskôr.
Ukážka prehľadu nárastu spätných odkazov pre Gentledogs.cz
Sme veľmi šťastní, že sa môžeme pýšiť takými šikovnými kolegyňami ako je Hanka.
Pretože v PoctiveSEO sú pre nás najdôležitejšie výsledky, užitočnosť, prax, odbornosť. Všetky naše procesy a stratégie vychádzajú z reálnej praxe - ktorú si testujeme a overujeme na vlastných weboch a e-shopoch.
Okrem Hanky majú svoje weby aj ďalší členovia nášho tímu - o nich napíšeme zas v inej prípadovej štúdii.
To je ďalšia pridaná hodnota nášho tímu - spolupracujeme s ľuďmi, ktorí veľmi dobre vedia, aké to je vlastniť, riadiť vlastný e-shop, zabezpečiť mu rentabilitu. Vieme veľmi dobre, koľko úsilia je potrebné na to, aby sme s webom dosiahli úspech.
Teória nás nebaví. Bavia nás výsledky, užitočnosť a úspechy našich webov a našich klientov.
Zaujal vás príbeh našej Hanky? Chceli by ste aj vy so svojím webom získavať návštevnosť z Google vyhľadávania bez drahej reklamy? Skúste dodržať základné SEO zásady:
Alebo sa zúčastnite nášho SEO kurzu, na ktorom sa môžete naučiť ako písať články a zároveň dostanete presnú SEO obsahovú stratégiu na mieru pre Váš web. Najbližší termín kurzu je 11.12.2024 a limitovaná akcia platí do 4.12.2024
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK