Blog

Tajomstvo úspechu: Ako sme premenili nulovú návštevnosť na 10 400 mesačne (Case Study)

Publikované: 30.11.2024

Chcete vedieť ako zvýšiť návštevnosť svojho webu z 0 na 10 000 mesačne? Pozrite sa, čo spravila naša kolegyňa Hanka so svojím webom.

Chcete vedieť ako zvýšiť návštevnosť svojho webu z 0 na 10 000 mesačne? Inšpirujte sa príbehom našej kolegyne Hanky a pozrite sa, čo sa jej podarilo so svojím webom Gentledogs.cz

Kto je Hanka Kryzánková a Gentledogs.cz

Hanka Kryzánková je členkou nášho tímu PoctiveSEO.cz a má na starosti tvorbu užitočného obsahu pre našich klientov.

Hanka vyštudovala biológiu, venuje sa kynológii a založila neziskovú organizáciu, ktorá pomáha nachádzať domovy pre psíky.

Viac informácii o Hanke môžete nájsť tu.

Prečo je práve Hankin úspech zaujímavý pre prípadovú štúdiu?

prehlad 

Hanka si spravije svoj web úplne sama. Na nejaký čas sa ho dokonca musela vzdať, keď jej web dočasne zmenil majiteľa.

Našťastie web získala koncom roku 2023 späť a začala hľadať ďalšie spôsoby, ako ho rozvíjať.

A vďaka tomu sa dostala k nám.

Začiatok spolupráce s PoctiveSEO.sk

Hanka začala s nami spolupracovať v januári 2024. Nestala sa však našim klientom. Stala sa našou šikovnou kolegyňou.

Väčšinou musíme kolegov postupne zaškoliť, aby pochopili ako vytvárať užitočný SEO obsah. U Hanky sme mali situáciu veľmi uľahčenú, keďže mala písanie v krvi a hneď od začiatku mohla pracovať na najnáročnejších úkoloch.

Stačilo ju postupne naučiť systém našej práce a základy ako:

  • základné SEO princípy,
  • postupy ako vytvárať užitočný obsah na základe SEO analýzy, dát
  • ako vytvárať unikátny obsah
  • ako pridávať do článkov pridanú hodnotu
  • ako osloviť ľudí a ponúkať im odpovede na otázky, ktoré v Google hľadajú
  • ako čo najlepšie napĺňať vyhľadávací zámer
  • o čom písať články a ako

Zaujímavosť: Všetky tieto veci učíme v našom SEO kurze, v BIZNIS verzii kurzu sa môžete nielen naučiť ako písať články, ale dostanete aj presné individualizované postupy, o čom vytávrať články na svojom webe.

Počiatočný stav webu

Pre správnosť informácii treba spomenúť, že pôvodne mal Hankin web URL adresu  https://shop.gentledogs.cz , ktorú následne "očistila" a zmenila na https://www.gentledogs.cz/ 

Práve preto Ahrefs na tomto printscreene zobrazuje nulovú návštevnosť webu, pretože meral návštevnosť novej URL, ktorá ešte nemala návštevnosť. A pôvodnú URL neberie do úvahy - keďže meria len novú URL.

Celkovo sa však organická návštevnosť webu pohybovala na úrovni niekoľko stovák ľudí mesačne.

SEO a obsahová stratégia

V máji 2024 sme poskytli Hanke individualizované školenie vrátane SEO analýzy, na základe ktorej sme jej pomohli navrhnúť základnú SEO a obsahovú stratégiu.

Prešli sme si niektoré jej existujúce články - ukázali sme si detailne silné a slabé stránky článkov, ukázali sme si možnosti na vylepšenie článkov, aby lepšie napĺňali vyhľadávací zámer, obsahovali viac hodnoty, boli unikátnejšie a hlavne aby boli vytvárané systematickejším spôsobom s presným zacielením.

A hlavne sme si prešli s pomocou SEO analýzy, aké témy/frázy ľudia vyhľadávajú v jej odbore - a navrhli spôsoby, ako vytvárať vhodné vstupné stránky, na oslovenie týchto ľudí, ktorí hľadajú vysokovyhľadávané frázy v jej odbore.

Na základe týchto navrhovaných odporúčaní a základnej SEO obsahovej stratégie začala Hanka postupne pracovať s obsahom na svojom webe.

Čo začala Hanka robiť inak ako pred SEO školením od PoctiveSEO?

Hankine články boli aj predtým kvalitné, zaujímavé a inšpiratívne.

Čo však chýbalo Hankiným článkom z pohľadu SEO?

  • nedostatočné členenie článku,
  • chýbajúca nevhodná štruktúra,
  • nevyužívanie potenciálu podnadpisov
  • písanie článkov na základe pocitov, dojmov a nie na základe analýzy, dát - články neboli písané na témy, ktoré ľudia vyhľadávajú, ale na témy, ktoré sa zdali Hanke zaujímavé.
  • nesprávne nastavené základné SEO faktory (nepomenovanie obrázkov, nevyužívanie sily URL či nadpisu atď)
  • chýbajúca systematickosť, prepojenie článkov,

Ukážka takého článku bez SEO faktorov a nevyužitého SEO potenciálu

Ako začala pracovať s článkami po našom SEO školení?

  • absolútny základ - články začala písať na základe dát, podľa toho, čo ľudia vyhľadávajú, ako to vyhľadávajú - a na základe toho, im vedela ponúkať vhodné odpovede,
  • začala používať systematickejšie členenie článkov,
  • zlepšila štruktúru článkov,
  • začala využívať potenciál podnadpisov a správne nastavovať základné SEO faktory (v rámci možností)
  • písanie článkov na základe pocitov, dojmov skombinovala s prácou s dátami.
  • články začala vytvárať systematickejším cieleným spôsobom
  • začala získavať odkazy z iných webov
  • atď

Ukážka SEO článku s využívaním SEO potenciálu

Výsledky Hankinej práce na návštevnosti webu

SEO nebýva o jednej náhodnej aktivite, alebo jednom článku. SEO sa dá prirovnať k chudnutiu - je to komplexný proces, ktorý vyžaduje čas a najmä veľa energie a správne smerovaného úsilia.

Hanka správne uchopila základné SEO zásady a s novou vervou sa vrhla na tvorbu užitočnejších článkov pre svoj web. Zároveň venovala množstvo času vylepšovaniu webu aj z ďalších pohľadov - UX, vzhľadu, prehľadnosťi, ponuky atď.


Dôležité info: Hanke sa podarilo dosiahnúť takéto výsledky s veľkou pravdepodobnosťou aj vďaka tomu, že jej web je postavený na Shoptete - pretože, aj bez nejakých hlbších znalostí má automaticky so shoptetom vyriešených veľa technických SEO faktorov, ktoré môžu pomáhať s rastom návštevnosti.


No tým, že postupne dopĺňala stále užitočnejšie články, ktoré vypracovala na základe analýzy a dát, tak sa jej začalo postupne dariť získavať v Google viac návšetnosti.

To je čaro SEO - najprv zlepší pozície jeden článok, potom ďalší, potom s pomocou interného prelinkovania vylepší svoju SEO silu nejaký produkt, kategória atď. Získavanie návštevnosti sa tak v SEO vie pekne nabaľovať.

Výsledkom môže byť takýto nárast, z nuly a niekoľko stovák na viac ako 10 000 mesačne:

vyvoj organikyZ pohľadu SEO je dôležitý nielen systematický a užitočný obsah, ktorý dokáže naplniť vyhľadávací zámer s vhodnými vstupnými stránkami (vstupnou stránkou môže byť blogový článok, produkt, kategória..) ale je tu ešte jeden veľmi dôležitý SEO faktor, ktorý webu môže pomôcť zlepšiť jeho pozície a návštevnosť. Spätné odkazy.

Zaujímavosť: Pozrite sa, čo sú spätné odkazy, prečo im Google dáva takú silu a ako ich budovať.

Význam a vplyv spätných odkazov na získavanie návštevnosti - prípadová štúdia

Spätné odkazy Google považuje za akési "hlasy", ktorými iné weby odporúčajú web, na ktorý odkazujú. Ak teda na náš web vedie viac odkazov z iných webov, Google to považuje za niečo v zmysle, že viac webov sa "zaručuje" za náš web a "odporúča" ho iným ľuďom.

Hanke sa podarilo spolu s obsahom budovať aj odkazy z iných webov, ktoré smerovali na jej web. Darilo sa jej to najmä vďaka možnosti práce v tíme PoctiveSEO - pretože budovanie odkazov môže byť pre laika, ktorý je na všetko sám, veľmi náročné.

Z pohľadu SEO je zaujímavé sledovať spojitosť s budovaním spätných odkazov a s rastom návštevnosti.

V Hankinom prípade začal Ahrefs evidovať rast a získavanie nových odkazov v období apríla - až júla 2024.

Návštevnosť webu začala výrazne stúpať v období august - október.

Treba však podotknúť, že Ahrefsu (aj Google) trvá, kým zaeviduje a objaví získané odkazy. Niekedy to môže trvať niekoľko mesiacov. Hanka získavala odkazy pre svoj web už od začiatku našej spolupráce, od januára 2024, ahrefs (a očividne aj Google) ich začali vo väčšej miere evidovať až o cca 5-6 mesiacov neskôr.

Ukážka prehľadu nárastu spätných odkazov pre Gentledogs.cz

spatne odkazy 

Záver

Sme veľmi šťastní, že sa môžeme pýšiť takými šikovnými kolegyňami ako je Hanka.

Pretože v PoctiveSEO sú pre nás najdôležitejšie výsledky, užitočnosť, prax, odbornosť. Všetky naše procesy a stratégie vychádzajú z reálnej praxe - ktorú si testujeme a overujeme na vlastných weboch a e-shopoch.

Okrem Hanky majú svoje weby aj ďalší členovia nášho tímu - o nich napíšeme zas v inej prípadovej štúdii.

To je ďalšia pridaná hodnota nášho tímu - spolupracujeme s ľuďmi, ktorí veľmi dobre vedia, aké to je vlastniť, riadiť vlastný e-shop, zabezpečiť mu rentabilitu. Vieme veľmi dobre, koľko úsilia je potrebné na to, aby sme s webom dosiahli úspech.

Teória nás nebaví. Bavia nás výsledky, užitočnosť a úspechy našich webov a našich klientov.

Zhrnutie celého procesu a odporúčania pre majiteľov webu:

Zaujal vás príbeh našej Hanky? Chceli by ste aj vy so svojím webom získavať návštevnosť z Google vyhľadávania bez drahej reklamy? Skúste dodržať základné SEO zásady:

Alebo sa zúčastnite nášho SEO kurzu, na ktorom sa môžete naučiť ako písať články a zároveň dostanete presnú SEO obsahovú stratégiu na mieru pre Váš web. Najbližší termín kurzu je 11.12.2024 a limitovaná akcia platí do 4.12.2024

6 

Kontaktujte nás

Informačné a rezervačné systémy na mieru

SEO služby

na mieru

Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.

Vývoj web aplikácií a programovanie intranetových riešení

Systematická tvorba obsahu, SEO stratégia

Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.

 

Komplexné SEO už od 100 Eur

Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.

Buďme v kontakte

Icon

Telefón

+421 908 049 780

Icon

Email

Icon

Adresa

Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK

Generuje redakčný CMS systém spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.