Publikované: 29.03.2024
Ako predbehnúť v Google vyhľadávaní gigantov vo svojom odbore - a to dokonca s nerelevantným webom, bez akejkoľvek podpory a propagácie? Čisto teoreticky - celkom jednoducho: Poskytnúť užitočnejší a unikátnejší obsah, ako oni.Komplexný obsah nikoho nezaujíma. Ľuďom sa nechce čítať a treba písať len krátke stručné články.
To môže byť pravda. Ale na to, aby článok získal v Google top pozície potrebuje najmä jedno - čo najlepšie naplniť vyhľadávací zámer.
Presne takto sme sa cca v roku 2019 nepochopili s firmou, ktorá si chcela objednať článok na tému - ako napísať motivačný list.
Môj článok sa im nepáčil, nebol pre nich obsahovo vhodný, bol preplnený informáciami a chaotický - nuž, nikto nevraví, že by išlo o nejaký svetoborný článok. Ale viem prečo som ho robil tak, ako som ho robil - aby mal článok vysokú pravdepodobnosť na získanie TOP pozícii v Google a pomáhal ľuďom vyriešiť problém, ktorý riešia, keď musia hľadať v Google “ako napísať motivačný list”.
Chápem, že to nemusí vyhovovať každému.
Takže sme sa nedohodli a článok som ponúkol pre úplne iný web - pre web právnika.
Článok je teda na nerelevantnom webe.
Z pohľadu SEO to však nebol jediný zádrheľ. A aj tak sa článok do dnešného dňa na jeho webe zobrazil vyše 90 000 ľuďom.
Ako je potom možné, že tento článok sa na tému motivačného listu v Google vyhľadávaní zobrazuje na popredných priečkach spoločne s gigantmi v danom odbore - profesia, brigada, ekariera atď?
Navyše dlhodobo - vyše 5 rokov?
Na tomto obrázku môžeme vidieť, že web elektronickyadvokat dlhodobo obsadzoval 2 pozíciu na frázu "ako napísať motivačný list" s vyhľadávanosťou 500 mesačne.
Na tomto obrázku môžeme vidieť, že web elektronickyadvokat dlhodobo obsadzoval 4 pozíciu na frázu "motivačný list" s vyhľadávanosťou 12 000 mesačne
Momentálne web v Google mierne poklesol - no oproti množstvu webov, ktoré po zásahoch EEAT algoritmu za posledné roky prišli o väčšinu návštevnosti (aj pri maximálnej snahe a podpore), je stále obdivuhodné, ako si drží svoje pozície:
Riadime sa zásadou, že jedným z najsilnejších SEO faktorov je užitočný a unikátny obsah.
Máme kopu príkladov, ktoré nám to potvrdzujú - napríklad táto prípadová štúdia.
A najlepšie to ukazuje tento prípad s motivačným listom - článok, ktorý vôbec nie je dokonalý (dnes by som ho robil úplne inak), dokáže na nerelevantnom webe konkurovať gigantom, na ktorých sa nechytá ničím - ani rankami, kvalitou webu, návštevnosťou, obľúbenosťou, dôveryhodnosťou, autoritou… ničím.
Môže im konkurovať LEN obsahom.
Mimo samotného textu, ktorý sme sa snažili v rámci možností vytvoriť čo najužitočnejšie, tak, aby v maximálnej možnej miere pomáhal vyriešiť problém, ktorý ľudia riešia pri hľadaní frázy - motivačný list - do článku sme pridali ešte niekoľko vzorových príkladov úspešných motivačných listov, ktoré sme zozbierali od známych.
Ide o motivačné listy, ktoré daný ľudia posielali potenciálnym zamestnávateľom - a aj vďaka nim si úspešne našli svoju vysnívanú prácu.
Zjednodušene povedané - investovali sme energiu a úsilie do toho, aby sme v daný čas vytvorili najlepší možný článok na túto tému, ako sme boli schopní.
A ďalší článok sa budeme snažiť spraviť zas ešte lepšie.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Naučte sa získavať návštevníkov pre svoj web z Google vyhľadávania a ovládnite všetky potrebné teoretické SEO znalosti.
Získajte okrem teórie aj praktické výstupy - SEO analýzu vášho webu, obsahovú analýzu vášho odboru, návrh SEO stratégie pre váš web.
Staňte sa dôveryhodnou autoritou vo svojom odbore, získajte presný plán a SEO stratégiu a k tomu profesionálnu podporu, pomoc a SEO mentoring.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK