Publikované: 21.03.2021
Auktualizované: 19.02.2024
Pozrite si prípadovú štúdiu, ako nový web s nulovou návštevnosťou vybudoval s našou pomocou relevantnú návštevnosť 3300 ľudí mesačne.Veľa webov nezískava z Google vyhľadávania toľko návštevnosti, koľko by si želali. Mnoho z nich nezískava z Google takmer žiadnu návštevnosť.
Môžeme to prirovnať k chudnutiu - na to aby sme schudli, väčšinou potrebujeme preto niečo urobiť. A táto aktivita by mala byť dostatočne hodnotná, zmysluplná a efektívna.
Skratky, rýchle a lacné riešenia väčšinou nemusia prinášať výsledky, ktoré by mali zmysel.
Podobne to je v SEO - veľa webov nevyvíja dostatočne cielenú aktivitu, alebo svoje úsilie zameriava na menej podstatné záležitosti.
Väčšinou počúvame rady, že máme budovať kvalitný obsah a vďaka nemu automaticky získame odmenu vo forme návštevnosti z Google.
Takže weby napíšu nejaký obsah a čakajú na odmenu podľa princípu: "publikuj a modli sa (o úspech)" - niektoré sa úspechu takýmto spôsobom možno dočkajú, no veľká väčšina stále len márne čaká.
Samotný obsah, nemusí byť dostatočným dôvodom k tomu, aby sme Google presvedčili o tom, že práve náš web si zaslúži TOP pozície vo vyhľadávaní. Ak 100 webov publikuje relatívne podobný obsah, ktorý z nich by mal získať lepšie pozície a ktorý horšie?
Existuje veľa faktorov, ktoré na to vplývajú. Medzi tie s najdôležitejším vplyvom patrí hodnotný obsah a najmä kvalitné spätné odkazy. Viac o tom si môžete prečítať tu.
Pozrite sa, ako sme s pomocou hodnotného odborného obsahu podporeného kvalitnými spätnými odkazmi dokázali vybudovať návštevnosť z Google vyhľadávania z 0 na 3300 používateľov mesačne.
Vytvorili sme komplexný odborný článok na tému cukrovka, v ktorom sme sa snažili odpovedať na väčšinu otázok, ktoré ľudia ohľadom tejto témy pokladajú a hľadajú na ne odpovede.
Takýmto článkom sme mohli dať Google jasný signál k tomu, že sa uchádzame o lepšie pozície.
Prečo by však mal na prvých pozíciach umiestniť práve náš web, keď existuje tisíce ďalších webov, ktoré sa tejto téme venujú. Mnohé z nich sú staršie, autoritatívnejšie (nemocnice, zdravotnícke zariadenia, štúdie,..).
Získavanie spätných odkazov z iných webov nie je žiadna veda a v najideálnejšom prípade by mali vznikať prirodzene - teda "samé od seba".
Ak aj odkazy vznikajú prirodzene, vždy pre ich vznik musí niekto zrealizovať určitú aktivitu - v prvom rade musí daný človek vlastniť/spravovať nejaký web, potom sa webmaster musí prihlásiť do administrácie webu, nájsť vhodný obsah do ktorého nakoniec umiestni relevantný odkaz.
Proste si s tým musí dať aspoň takúto prácu - možno aj vďaka tomu Google považuje túto jeho vynaloženú aktivitu za jasný signál k tomu, že mu táto aktivita za to stojí = teda, že daný web, na ktorý odkaz smeruje za to asi stojí, keď si dá tú prácu, aby naň odkazoval.
Zo SEO nie je nutné zakaždým robiť vedu. Nemusí byť nutné riešiť všetky možné On-Page SEO nastavenia, rýchlosť webu a zbytočne strácať čas s nekonečným vyladzovaním a hraním sa s najrôznešjími SEO pluginmi (Yoast SEO).
Aj so základným rozpočtom pre SEO sa dajú postupne dosahovať zaujímavé výsledky.
So SEO môžeme našu snahu systematicky zacieliť na drahé vysokokonkurenčné frázy. Vďaka tomu tak môžeme klientovi ušetriť peniaze za jeho PPC kampane.
Už aj s rozpočtom 300-500 Eur na SEO mesačne je možné získať návštevnosť, za ktorú by sme v PPC kampaniach a iné marketingové kanály museli zaplatiť cca 2100 dolárov MESAČNE.
Oplatí sa takáto investícia do SEO?
Nemusí byť vždy nutné investovať do SEO niekoľko stoviek Eur mesačne.
Aj s minimálnym rozpočtom, ktorý málokedy dosahoval aspoň 100 Eur mesačne sme dokázali vybudovať svoje miesto na celosvetovom trhu pre nášho klienta.
Samozrejme, že výsledky s daným rozpočtom nie sú svetoborné, avšak už aj vďaka tomu sme dokázali pomôcť klientovi predať svoje produkty do ďalekého sveta - nielen v Európe do Rakúska, Talianska, ale aj mimo nášho kontitentu do USA či Kanady.
Niektoré weby nemajú roky žiadnu návštevnosť z Google a pritom to nemusí byť také zložité.
Niekedy stačí aj jednoduchý rozpočet na to, aby začal web konečne získavať z Google návštevnosť a zákazníkov.
Asi väčšina webov chce získavať čoraz viac návštevníkov a zákazníkov. Mnohé z nich sú pre to ochotné urobiť čokoľvek.
No nie každý je ochotný urobiť to, čo môže mať najväčší zmysel a prínos = budovanie skutočnej hodnoty.
Tip: SEO si môže zvládnuť riešiť pokojne aj každý sám. Môžete si pomôcť s našim úvodom do SEO pre laikov + návodom na to, ako si samostatne spraviť efektívnu analýzu kľúčových slov + ak ovládate angličtinu, môžete sa sami naučiť celú problematiku SEO do hĺbky s pomocou vysoko kvalitného SEO kurzu v hodnote 800 dolárov úplne zadarmo.
"Najjednoduchšia cesta môže byť tá najťažšia"
Namiesto hľadania skratiek, zázračných metód alebo priživovania sa na úkor niekoho druhého sa môžeme vybrať tou nejjednoduchšou cestou - môžeme hneď od začiatku začať pracovať na tom najdôležitejšom.
Každý by najradšej chcel nejakú garanciu a zaručené výsledky. Či už pri chudnutí, alebo v SEO.
Osobne si myslím, že tou najúprimnejšou garanciu úspechu či už pre dosiahnutie zdravia a šťastného života, alebo pre úspechy v SEO je jediná vec, ktorá sa dá sľúbiť a zaručiť:
Opäť si môžeme pomôcť prirovnaním k chudnutiu - namiesto hľadania zázračných prostriedkov na chudnutie, namiesto zázračných diét, špeciálny prístrojov na cvičenie môžeme prestať strácať čas a môžeme začať hneď od začiatku "jednoducho" chudnúť = "stačí" zmeniť a zlepšiť svoj životný štýl a začať vykonávať viac zdravej pohybovej aktivity.
Začať môžeme pokojne aj tým najjednoduchším a najprirodzenejším pohybom - pokojne môže stačiť začať sa viac hýbať a viac chodiť.
Podobne je to aj v SEO - nemusíme hľadať skratky. Radšej hneď od začiatku venujme celé svoje úsilie úprimnej pomoci ľuďom (našim potenciálnym zákazníkom) a zamerajme sa na budovanie skutočnej hodnoty.
Budujme kvalitný obsah. Budujme kvalitné spätné odkazy.
Odkazy môžeme získavať tým najprimitívnejším spôsobom = môžeme si ich kupovať.
No môžeme ich takisto získavať aj zmysluplnejšími spôsobmi. Môžeme budovať vzťahy s inými webmi hodnotným spôsobom.
Nemusíme pomáhať len našim potenciálnym zákazníkom vytváraním hodnotného obsahu.
Môžeme pomáhať hodnotným zmysluplným spôsobom aj iným webom - pokojne aj našim konkurentom - a vďaka tomu môžeme budovať kvalitné spätné odkazy.
Podobne to funguje aj v prírode - kto chce žiť v neustálom boji, nech sa páči, môže sa v ňom šantiť do aleluja. Myslíme však pritom na jedno:
"Nebude pre mňa nikdy slobodný ten, čo žije v strachu." Quintus Horatius Flaccus
No niekto namiesto toho môže vsadiť na reciprocitu a symbiózu.
Podobne ako si v prírode vedia mnohé druhy zabezpečiť prežitie a vzájomnú ochranu tak aj my si môžeme navzájom pomáhať.
Voľba je na každom z nás. Ako sa rozhodnete vy?
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK