Blog

Prípadová štúdia: Oslovenie 93354 ľudí s jedným článkom bez SEO, propagácie a akejkoľvek podpory

Publikované: 29.03.2024

Ako predbehnúť v Google vyhľadávaní gigantov vo svojom odbore - a to dokonca s nerelevantným webom, bez akejkoľvek podpory a propagácie? Čisto teoreticky - celkom jednoducho: Poskytnúť užitočnejší a unikátnejší obsah, ako oni.

Komplexný obsah nikoho nezaujíma. Ľuďom sa nechce čítať a treba písať len krátke stručné články.

To môže byť pravda. Ale na to, aby článok získal v Google top pozície potrebuje najmä jedno - čo najlepšie naplniť vyhľadávací zámer.

elektronickyadvokat motivacny list 

Nepochopenie zadania a nedohoda

Presne takto sme sa cca v roku 2019 nepochopili s firmou, ktorá si chcela objednať článok na tému - ako napísať motivačný list.

Môj článok sa im nepáčil, nebol pre nich obsahovo vhodný, bol preplnený informáciami a chaotický - nuž, nikto nevraví, že by išlo o nejaký svetoborný článok. Ale viem prečo som ho robil tak, ako som ho robil - aby mal článok vysokú pravdepodobnosť na získanie TOP pozícii v Google a pomáhal ľuďom vyriešiť problém, ktorý riešia, keď musia hľadať v Google “ako napísať motivačný list”.

Chápem, že to nemusí vyhovovať každému.

Darovanie článku

Takže sme sa nedohodli a článok som ponúkol pre úplne iný web - pre web právnika.

Článok je teda na nerelevantnom webe.

Z pohľadu SEO to však nebol jediný zádrheľ. A aj tak sa článok do dnešného dňa na jeho webe zobrazil vyše 90 000 ľuďom.

google motivacny list 

SEO faktory a kvalita webu, kde sme článok umiestnili:

  • Web mal nulovú návštevnosť z Google
  • Nový web bez rankov - vznikol v auguste 2019, článok tam bol pridaný v decembri 2019
  • Web nie je pre danú tému takmer vôbec relevantný
  • Web je z technického SEO pohľadu skôr nedostatočný - je vytvorený na CMS systéme Joomla, v základnej podobe
  • Web skutočne nie je žiadna sláva - mám plnú kompetenciu to povedať, ten web som vytvoril ja sám. A pritom sa tvorbe webov nevenujem. Práve preto vyzerá tak, ako vyzerá.
  • Web nerieši absolútne žiadnu propagáciu a už vôbec nie SEO či linkbuilding

No aj napriek tomu sa podarilo toto:

  • článok dlhodobo udržiava top pozície v Google vyhľadávaní na tému motivačného listu
  • udržiava sa v popredí medzi - a neraz aj pred - totálnymi gigantmi daného odboru (profesia, ekariera, brigada.sk atď)
  • článok sa zobrazil vyše 90 000 ľuďom bez akejkoľvek propagácie či podpory

Ako je potom možné, že tento článok sa na tému motivačného listu v Google vyhľadávaní zobrazuje na popredných priečkach spoločne s gigantmi v danom odbore - profesia, brigada, ekariera atď?

Navyše dlhodobo - vyše 5 rokov?

Na tomto obrázku môžeme vidieť, že web elektronickyadvokat dlhodobo obsadzoval 2 pozíciu na frázu "ako napísať motivačný list" s vyhľadávanosťou 500 mesačne.

ako napisat motivacny list historia 

Na tomto obrázku môžeme vidieť, že web elektronickyadvokat dlhodobo obsadzoval 4 pozíciu na frázu "motivačný list" s vyhľadávanosťou 12 000 mesačne

motivacny list historia Momentálne web v Google mierne poklesol - no oproti množstvu webov, ktoré po zásahoch EEAT algoritmu za posledné roky prišli o väčšinu návštevnosti (aj pri maximálnej snahe a podpore), je stále obdivuhodné, ako si drží svoje pozície:

kw motivacny list 

Užitočnosť a unikátnosť ako významný SEO faktor?

Riadime sa zásadou, že jedným z najsilnejších SEO faktorov je užitočný a unikátny obsah.

Máme kopu príkladov, ktoré nám to potvrdzujú - napríklad táto prípadová štúdia.

A najlepšie to ukazuje tento prípad s motivačným listom - článok, ktorý vôbec nie je dokonalý (dnes by som ho robil úplne inak), dokáže na nerelevantnom webe konkurovať gigantom, na ktorých sa nechytá ničím - ani rankami, kvalitou webu, návštevnosťou, obľúbenosťou, dôveryhodnosťou, autoritou… ničím.

Môže im konkurovať LEN obsahom.

Čo je na tomto článku unikátne a užitočné?

Mimo samotného textu, ktorý sme sa snažili v rámci možností vytvoriť čo najužitočnejšie, tak, aby v maximálnej možnej miere pomáhal vyriešiť problém, ktorý ľudia riešia pri hľadaní frázy - motivačný list - do článku sme pridali ešte niekoľko vzorových príkladov úspešných motivačných listov, ktoré sme zozbierali od známych.

Ide o motivačné listy, ktoré daný ľudia posielali potenciálnym zamestnávateľom - a aj vďaka nim si úspešne našli svoju vysnívanú prácu.

Zjednodušene povedané - investovali sme energiu a úsilie do toho, aby sme v daný čas vytvorili najlepší možný článok na túto tému, ako sme boli schopní.

A ďalší článok sa budeme snažiť spraviť zas ešte lepšie.

Zhrnutie:

  • Návštevnosť 90 000 ľudí.
  • Bez akejkoľvek propagácie - na propagáciu tohto článku neinvestoval daný web ani Euro.
  • S nekvalitným webom, ktorý “nemá šancu” konkurovať ani svojim priamym konkurentom, nieto gigantom pracovného trhu.
  • Článok od nás dostali úplne zadarmo
  • S článkom - ktorý je podľa pôvodného zadávateľa úkolu - preplnený informáciami a chaotický - aj im venujem túto prípadovú štúdiu, keďže ich veľká pracovná spoločnosť dodnes nepredbehla právnika na tému, ktorá je pre neho nerelevantná. Ich článok je na túto tému najlepšie na cca 40 pozícii. Dlhodobo.

Mgr. Martin Balko: 

Majiteľ a hlavný SEO špecialista

Majiteľ Poctive SEO, Parfumy LacnoZdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.

SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.

O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.

Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.

Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.

V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.

Kontaktujte nás

Informačné a rezervačné systémy na mieru

SEO služby

na mieru

Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.

Vývoj web aplikácií a programovanie intranetových riešení

Systematická tvorba obsahu, SEO stratégia

Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.

 

Komplexné SEO už od 100 Eur

Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.

Buďme v kontakte

Icon

Telefón

+421 908 049 780

Icon

Email

Icon

Adresa

Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK

Generuje redakčný CMS systém spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.