Publikované: 26.02.2019
Auktualizované: 19.02.2024
Základný výskum od ahrefs, prečo môže byť SEO dôležité, vplyv spätných odkazov na získavanie pozícii v Google vyhľadávaní a mnohé ďalšie.Čo urobí väčšina ľudí ak májú nejaký problém a hľadajú naň riešenie?
Správne, použijú Google vyhľadávanie.
SEO ponúka možnosť zobrazovať weby tým ľuďom, ktorí ich hľadajú – bez presviedčania, vnucovania, otravovania alebo spamovania reklamnými ponukami.
Je to jedinečná výhoda, ktorá ponúka riešenie správnym ľuďom v správny čas – tým ľuďom, ktorí hľadajú riešenie, vtedy keď ho potrebujú.
To samo o sebe môže zvyšovať dôveryhodnosť daného webu s ponúkaným riešením.
Ak práve váš web dokáže poskytnúť takéto riešenie, bolo by dobré – aj pre vás a aj pre hľadajúcich ľudí - aby to aj urobil. A práve v tom mu pomôže SEO optimalizácia.
Koľko stojí SEO? Pozrite si ceny za naše SEO služby tu.
Mnohé firmy a SEO špecialisti namiesto transparentnej cenovej ponuky uvádzajú jediné info - cena dohodou, vyžiadajte si cenovú ponuku na mieru. Pripadá to, akoby sa za svoje ceny hanbili, prípadne akoby chceli z potenciálnych klientov vyžmýkať čo najviac. A logicky sa tým nechcú prezentovať.
Samozrejme, že SEO nie je exaktný odbor a mnohé veci sa v ňom ťažko naceňujú. Rozhodne je však možné nastaviť orientačné sumy, podľa ktorých môže mať klient predstavu koľko a za čo bude platiť.
S PoctiveSEO ponúkame komplexné SEO služby už od 200 Eur mesačne za jeden web. Cena za SEO a optimalizáciu webu, budovanie spätných odkazov, tvorbu obsahu a ďalšie SEO služby je u nás transparentne určená na rôzne hodinové sadzby. Áno, všetky práce u nás účtujeme hodinovou sadzbou.
U nás platíte len za zrealizované práce. Neplatíte za žiadne balíčky, z ktorých by ste náhodou niečo nevyužili, no platiť by ste to museli. Zaplatíte len za to, čo sa vám zrealizuje.
Hodinové sadzby sú určené podľa toho, či prácu realizuje SEO špecialista, obsahový špecialista, copywriter, junior, senior atď.
Výsledná fakturovaná cena je tak súčtom všetkých zrealizovaných prác v rôznych cenových hladinách.
Veľa majiteľov vníma vlastný web obrazne povedané ako svoje dieťa – avšak všetko úsilie, nadšenie a investície minú na jeho „splodenie“ s dizajnérmi a programátormi.
Zrodením webu považujú svoju prácu za ukončenú a už len od neho očakávajú výsledky a zisky.
Možno aj preto nie je prekvapujúce, že podľa výskumu Ahrefs (jeden zo svetových lídrov vývoja SEO nástrojov) vyše 90% všetkých webov je na Google v podstate neviditeľných. A len ťažko ich dohľadať aspoň na ich doménové meno.
Ani ten najprofesionálnejší web s najkvalitnejším obsahom väčšinou nezíska popredné pozície v Googli len tak sám o sebe – najmä ak ide o veľmi vyhľadávané frázy v konkurenčnom prostredí. Prečo?
Google ponúka ľuďom čo najvhodnejšie odpovede na ich otázky. Z obrovského množstva webových stránok sa Google snaží vždy vyberať tie najlepšie – a nie je to jednoduchá záležitosť.
Pri výbere používa celú radu faktorov a vplyvov. Technická kvalita webu či jeho obsah sú len jednými z mnohých. Málokedy umiestni pri vyhľadávaní na prvé miesto úplne nový web. Zvlášť ak ide o veľmi vyhľadávanú frázu.
Napríklad pri fráze „športové oblečenie“ musí Google prehľadať a čo najvhodnejšie usporiadať niekoľko miliónov výsledkov. Ak by bral do úvahy len ich obsah a kvalitu webu skončil by skôr ako by vôbec začal. Ako to má teda urobiť?
Jedným z najdôležitejších faktorov na získavanie pozícii a návštevnosti z vyhľadávania sú spätné odkazy. Spoločne s kvalitným obsahom patria dokonca medzi tri najdôležitejšie faktory, ktoré Google využíva.
Zo štatistík a výskumov Ahrefs sa dá vypozorovať vzájomný vzťah medzi počtom odkazujúcich webov a prirodzenou návštevnosťou z vyhľadávania. Zjednodušene by sa to dalo povedať:
Čím má stránka viac kvalitných spätných odkazov, tým je pravdepodobnejšie, že získa z Google vyhľadávania viac prirodzenej návštevnosti.
Obrázok znázorňujúci graf prirodzenej návštevnosti z vyhľadávania v závislosti na počte odkazujúcich webov. (zdroj Ahrefs.com):
Je nutné upozorniť na to, že nejde o žiadne univerzálne pravidlo - vzájomný vzťah neznamená príčinu. Skôr ide o výsledky analýz a pozorovaní, z ktorých vychádza táto pravdepodobná závislosť, ktorú je možné veľmi zjednodušene zhrnúť:
Väčšina webov má len mizivú alebo žiadnu prirodzenú návštevnosť z vyhľadávania. A zároveň väčšina webov nemá žiadne alebo len minimálne množstvo kvalitných spätných odkazov.
Graf znázorňujúci pomer počtu odkazov pre 920 miliónov webov:
Vytváranie kvalitného a prínosného obsahu, ktorý dokáže získavať spätné odkazy je preto jednou z najdôležitejších úloh pri SEO optimalizácii.
Pri tvorbe obsahu je tiež dôležité vedieť čo ľudia vyhľadávajú a ponúknuť im na to kvalitné riešenie. Toto všetko sa dá zistiť pri SEO analýzach. Vďaka tomu je potom možné obsah cieliť na vyhľadávané a zaujímavé témy, frázy, kľúčové slová. Bez analýz je to strieľanie naslepo.
SEO nemusí prinášať výsledky okamžite. No jeho sila a účinnosť je v mnohých iných výhodách.
Pri správnej optimalizácii prináša SEO výsledky pomaly, postupne, no zato pravidelne a navyše so stúpajúcou tendenciou.
Na obrázku môžeme vidieť grafy znázorňujúce rast návštevnosti pri PPC kampani - ktorá si vyžaduje neustály prísun peňazí na kredit VS rast pri SEO optimalizácii – ktorý býva postupne narastajúci.
Tento graf znázorňuje krivku s označením, ktoré jej dal Rand Fishkin (spoluzakladateľ MOZ).
Na obrázku je graf znázorňujúci krivku návštevnosti pri PPC reklame a pri SEO optimalizácii. (zdroj Ahrefs.com)
Pri každej PPC kampani sa návštevnosť bez kreditu automaticky zastaví.
SEO však svoju silu stále násobí a aj po skončení optimalizácie zvykne prinášať stále vyššiu návštevnosť.
Je to vďaka mnohým faktorom – mimo iného kvalitný obsah cieli postupne na čoraz väčšie množstvo kľúčových slov a fráz.
A vďaka budovaniu stále väčšieho množstva kvalitných spätných odkazov sa neustále zlepšujú celkové pozície webu vo vyhľadávaní, počet zacielených kľúčových slov a v konečnom dôsledku môžu odkazy prinášať aj priamu návštevnosť.
Každé správne SEO sa robí komplexne, do hĺbky a rieši viac-menej všetky oblasti optimalizácie webu. Ak nie priamo, tak minimálne odporúčaniami.
Nielenže sa vďaka tomu buduje kvalitný obsah a spätné odkazy, súbežne sa zvyšuje autoritu webu, jeho dôveryhodnosť, kvalita či unikátnosť – všetko čím môže web osloviť potenciálnych návštevníkov a zvyšuje pravdepodobnosť toho, že ich zaujme a získa.
Ruka v ruke sa rieši často aj používateľskú skúsenosť s webom (UX) tak, aby sa používateľ na webe rýchlo a ľahko zorientoval a našiel presne to čo hľadá.
Autorita webu či jeho dôveryhodnosť sa veľakrát buduje zmysluplnou a prínosnou spoluprácou s významnými hráčmi na trhu – recenzie, návody, testy, rozhovory, články, videá...
SEO tak samo o sebe zahŕňa aj iné druhy reklám a dokonca sa často aj kombinuje s doplňujúcou PPC kampaňou.
Ľudí niekedy od SEO odrádza to, že ide o dlhodobý proces. Zo začiatku výsledky vôbec nevidno, pretože sa prejavujú postupne, krok za krokom.
Minimálna doba kedy sa dajú pozorovať prvé pozitívne zmeny v rámci SEO optimalizácie býva niekoľko mesiacov - veľakrát minimálne tri a viac.
Preto majitelia webov radšej vsádzajú na PPC reklamu (Adwords, Etarget, Sklik, Facebook) a rôzne iné druhy reklám. Tie účinkujú okamžite a hneď privádzajú návštevníkov na ich weby za presne vopred nastavenú cenu (čím vyššia konkurencia, tým vyššia cena).
Navyše SEO je dynamický proces a výsledky sa tu nedajú garantovať ako pri PPC.
Dá sa však garantovať záruka spokojnosti.
V každej lepšej PPC kampani sa dajú jednoducho sledovať a nastavovať základné faktory – rozpočet, cena za preklik, témy, kľúčové slová a ďalšie.
Ich meranie je tiež pomerne presné a ľahko sa dá sledovať výnosnosť jednotlivých kampaní.
Každá PPC kampaň však vyžaduje pravidelný rozpočet – na kredit za prekliky a za správu kampane. A tá suma nemusí byť najnižšia.
Mnoho ľudí automaticky ignoruje reklamu – zvlášť v Google vyhľadávaní. Oveľa viac pochopiteľne dôverujú prirodzeným výsledkom vyhľadávania.
Graf znázorňujúci pomer preklikov na platenú PPC reklamu VS prirodzené výsledky vyhľadávania:
Tento obrázok znázorňuje pomer preklikov medzi PPC reklamou a prirodzenými výsledkami vyhľadávania.
Preto ak sa venujete len PPC propagácii, pravdepodobne prichádzate o množstvo návštevnosti z prirodzeného vyhľadávania.
Graf znázorňujúci zroje návštevnosti z výskumu brightedge.com:
Ako môžeme vidieť, SEO optimalizácia môže mať obrovský prínos pre akýkoľvek web. Nielenže otvára dvete dokorán pre prirodzenú návštevnosť z vyhľadávania, navyše oslovuje ľudí a potencionálnych zákazníkov tou najvhodnejšou podobou - oslovuje len tých ľudí, ktorí majú o to záujem a navyše im ponúka hodnotné riešenie ich problému.
Ak vás SEO oslovilo akurát trochu váhate či sa do toho pustiť alebo nie - chcel by som len pripomenúť garanciu vrátenia peňazí, ktorú vám ponúkam.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK