Publikované: 24.10.2022
Auktualizované: 19.02.2024
URL adresa a to čo je v nej napísané môže mať veľký vplyv na SEO. Preto nie je jedno, čo do URL adresy napíšete. Chcete vedieť ako postupovať pri vytváraní ideálnych URL adries z pohľadu SEO? Aká je anatómie URL adresy a čo je to slug?Podľa Google a ich SEO odporúčaní by sme mali používať jednoduché, “SEO priateľské” URL adresy. Ako takéto URL adresy vytvoriť?
Tip: Pozrite sa, ako vytvoriť ideálne nadpisy (nielen z pohľadu SEO)
Väčšina webov automaticky generuje URL adresu odvodenú z názvu článku, či produktu.
Ak by sme niekoľkými slovami opísali o čom stránka je a medzery by sme nahradili pomlčkami, získali by sme v podstate dostačujúcu URL adresu aj pre “SEO potreby”.
Niekedy však chceme zo všetkého vyťažiť maximum - napríklad pri dôležitých článkoch, kľúčových kategóriách e-shopu apod. Vtedy si môžeme pomôcť napríklad týmto návodom.
UPOZORNENIE: nemeňte existujúce URL adresy len tak z ničoho nič.
Akoukoľvek zmenu URL adresy (stačí zmena jedného písmena) sa v podstate vytvorí nová URL adresa a pôvodná adresa bude nedostupná (ak sa ľudia dostatnú na pôvodnú nefunčknú URL, prehliadač im zobrazí chybovú hlášku 404 - stránka nenájdená).
Ak nenastavíte vhodné presmerovanie nefunkčnej URL adresy na novú s pomocou 301 redirectu, nielenže zbytočne znepríjemníte ľuďom návštevu vášho webu, možno ich aj úplne odradíte, ale najmä, prídete zbytočne o všetku “SEO silu”, ktorú mohla pôvodná URL adresa mať.
Tento návod sa teda zameriava na VYTVÁRANIE nových URL adries. Ak neviete, ako nastaviť správne 301 redirect, tak sa do úprav existujúcich URL adries radšej nepúšťajte.
Aspoň jednoduchá analýza kľúčových slov by mala byť základom pri tvorbe nového obsahu - a teda aj pri vytváraní novej URL adresy pre daný obsah.
S pomocou analýzy kľúčových slov zistíme, aké frázy v danej téme ľudia najviac vyhľadávajú a práve z najvyhľadávanejších fráz môžeme vyskladať základ našej novej URL adresy, titulku aj nadpisu.
V ukážke tvorby vhodného slugu url adresy budeme vychádzať z titulku - avšak aj titulok sme predtým vytvorili s pomocou analýzy kľúčových slov.
Ak by sme nemali vhodný titulok, postupujeme pri tvorbe URL výberom najvhodnejších fráz z analýzy kľúčových slov - ideálne také frázy, ktoré našu tému najlepšie vystihujú a zároveň majú zaujímavú mesačnú vyhľadávanosť.
Odvodením URL z titulku väčšinou získame základnú URL adresu, a keď sa s ňou trochu pohráme, môžeme dostať perfektne optimalizovanú URL adresu.
Čo je choroba DNA a zvýšená kyselina močová: aké sú príznaky, prevencia, liečba (bonus 4 tipy pre vhodný jedálniček)
Odstráňme z URL adresy špeciálne znaky ako napríklad čiarky, bodkočiarky, dvojbodky, medzery, úvodzovky, percentá, zátvorky atď.
Dôležité je spraviť URL jednoduchú a čitateľnú - a k tomu nám žiadne špeciálne znaky nepomôžu.
Čo je choroba DNA a zvýšená kyselina močová: aké sú príznaky, prevencia, liečba bonus 4 tipy pre vhodný jedálniček
Čísla z URL adresy odstraňujeme väčšinou preto, lebo býva veľmi pravdepodobné, že sa tieto čísla budú meniť.
Napríklad časom aktualizujeme článok, a namiesto 4 tipov pridáme ďalšie 3, dokopy ich teda bude 7. Ak by sme nechceli meniť a presmerovávať URL adresu, v URL by ostali len 4 tipy.
To by mohlo ľudí zmiasť.
Alebo by sme upravili aj URL a presmerovali ju na novú - len každým presmerovaním môžeme zbytočne prísť o nejakú “SEO silu”, preto najideálnejším riešením môže byť predchádzať zbytočnej zmene URL - a to tým, že do URL už na začiatku nezahrnieme zbytočné čísla.
Čo je choroba DNA a zvýšená kyselina močová: aké sú príznaky, prevencia, liečba bonus tipy pre vhodný jedálniček
Z URL adresy odstráňme všetky info, ktoré sú tam nepotrebné:
choroba DNA kyselina močová: príznaky, prevencia, liečba vhodný jedálniček
Aktualizáciou článkov (čo je bežný proces pri dlhodobo fungujúcich weboch) môžeme do pôvodného článku pridať toľko informácií, že jeho pôvodný význam to môže značne ovplyvniť - a teda môže byť výstižnejšie, ak budeme našu URL adresu držať okolo hlavného kľúčového slova v téme
choroba DNA kyselina močová
Niekedy môžeme rozšíriť kontext s pomocou synoným alebo iných doplnkových slov, ktoré môžu úzko súvisieť s našou témou.
liečba choroba DNA zníženie zvýšená hladina kyselina močová
Teraz potrebujeme upraviť a vyskloňovať URL adresu, aby bola zrozumiteľná a ľahko čitateľná:
liečba choroby DNA zníženie zvýšenej hladiny kyseliny močovej
Väčšina CMS systémov automaticky upravuje veľké písmená v URL adrese na malé, no niektoré to nerobia.
Teoreticky by z technického hľadiska mohli niektoré servery považovať URL adresy s malými a veľmi písmenami za odlišné - takže je lepšie predchádzať takto vznikajúcej DUPLICITE tým, že všetky písmená v URL adrese vždy nastavíme na malé písmená.
liečba choroby dna zníženie zvýšenej hladiny kyseliny močovej
Mäkčene a dĺždne v URL adrese nie sú ideálnym nápadom - mnohé webové systémy s nimi síce dokážu pracovať, avšak môže to spôsobovať nemalé problémy:
Takže najideálnejším riešením je hneď pri tvorbe z URL odstrániť všetku diakritiku
liecba choroby dna znizenie zvysenej hladiny kyseliny mocovej
Url adresy nemiesto medzier používajú pomlčky, takže nahraďme v URL všetky medzery s pomlčkami.
liecba-choroby-dna-znizenie-zvysenej-hladiny-kyseliny-mocovej
Na prvý pohľad sa tvorba vhodnej URL adresy môže zdať komplikovaná - avšak vôbec tomu tak nemusí byť.
Aj keby sme nechali URL adresu odvodenú z nadpisu článku, chybu by sme s tým pravdepodobne nespravili. Ak sa navyše s takto vygenerovanou URL adresou trochu pohráme, môžeme pomerne ľahko zvýšiť pravdepodobnosť, že náš web posunieme v Google vyhľadávaní na lepšie pozície.
Väčšinou úplne stačí odstrániť zo slugu URL adresy zbytočnosti, zahrnúť tam dôležité vyhľadávané kľúčové slová, rozšíriť kontext a zlepšiť jej čitateľnosť.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK