Publikované: 31.07.2022
Auktualizované: 19.02.2024
SEO alebo PPC? Ktorá z týchto možností je pre váš web výhodnejšia? Zistite aký je rozdiel medzi PPC reklamami a SEO, aké ponúkajú výhody a nevýhody a ako si vybrať najvhodnejšiu možnosť pre propagovanie svojho webu.S obmedzeným rozpočtom chcete zvýšiť ziskovosť a rentabilitu vášho webu a zvažujete, ktorý spôsob propagácie webu by bol tou najvhodnejšou možnosťou? Do ktorého typu propagácie webu investovať? Do PPC reklám? Alebo do SEO?
Pozrite sa na výhody a nevýhody jednotlivých možností a ľahšie sa vám rozhodne, ktorý model propagácie webu môže byť pre vás výhodnejší.
PPC reklamy sú typ propagácie webu, kedy platíte za každý preklik na váš web (Pay Per Click), alebo za zobrazenie vášho webu.
PPC reklamy je možné využívať mnohými spôsobmi - napríklad v Google vyhľadávaní, na sociálnych sietiach, v banerových systémoch rôznych webov, v porovnávačoch cien atď.
PPC reklamy môžu patriť medzi jeden z najefektívnejších spôsobov propagácie svojho webu - záleží však vždy od kvality ich nastavenia.
Prečo môžu byť PPC reklamy dobrou voľbou na propagovanie svojho webu?
Na to, aby sa PPC reklamy v maximálnej miere približovali svojmu plnému potenciálu využitia je väčšinou najideálnejšie, ak ich spravuje skúsený profesionál. Pretože inak sa v nastaveniach a možnostiach PPC kampaní orientuje niekto, kto spravuje jeden e-shop a inak profesionál, ktorý má skúsenosť s úspešným propagovaním desiatok e-shopov.
Výborným PPC špecialistom s ohľaduplným ľudským prístupom ku klientom aj ku ich rozpočtu je pán Wiener, ktorého rozhodne odporúčam každému, kto chce vyžmýkať zo svojich PPC kampaní maximum
Svoje skúsenosti zaujímavo opisuje PPC špecialista pán Beran v tejto prípadovej štúdii: PNO 5%, cena konverzie < 90Kč, obrat do 50M, cena PPC do 10.000Kč/měs.
Do PPC reklám sa môže oplatiť investovať takmer každému webu, ktorý má na to dostatočný rozpočet.
PPC reklamy sú vhodným propagačným nástrojom najmä pre nové weby, ktoré potrebujú okamžite začať produkovať prvé konverzie a rozpohybovať finančné toky vo svojom podnikaní.
Do PPC reklám sa nemusí oplatiť investovať vtedy, ak nemáte dostatočný rozpočet a ceny preklikov sú vo vašom odbore veľmi vysoké. Prípadne vám v kampaniach neumožnia propagovať vaše výrobky, kvôli najrôznejším obmedzeniam.
SEO je proces optimalizácie webu pre vyhľadávače takým spôsobom, aby bol váš web viditeľný a dohľadateľný v Google vyhľadávaní.
Pri SEO nejde len o nejaké nastavenie webu, ako si mnoho laikov mylne myslí. Okrem nastavenia, vyladenia a zlepšovania webu je to rovnako o efektívnom budovaní spätných odkazov z iných webov.
Jednou z najväčších výhod SEO je v tom, že oslovuje ľudí v správny čas, na správnom mieste - vtedy, keď ľudia hľadajú riešenie na svoj problém. A nikomu nič nevnucuje (narozdiel od otravných reklám napríklad vo videách, vyskakovacích oknách apod.)
Chcete s vašim webom vybudovať dlhodobý zdroj príjmu a stabilné podnikanie? Vtedy sa vám oplatí zvážiť investíciu do SEO.
Do SEO sa rozhodne nepúšťajte vtedy, ak to so svojim webom a podnikaním nemyslíte úplne vážne. Ak to chcete len skúsiť, skúšajte radšej iné formy marketingu - napr. PPC reklamy.
Pretože SEO je dlhodobý proces.
Krátkodobým skúšaním sa nemusíte vôbec dopracovať k nejakým výsledkom, práveže môžete naopak zbytočne nabrať frustráciu a znechutenie, že niečo nefunguje tak, ako ste si predstavovali.
Je to podobné ako pri chudnutí - kto chce schudnúť, pri dlhodobom odhodlaní a vytrvalosti skôr či neskôr pravdepodobne schudne.
Avšak kto chce len skúšať a hľadať “zázračné diéty, tabletky” a rôzne skratky, s najväčšou pravdepodobnosťou len príde o svoje peniaze, čas a v horšom prípade aj o omnoho viac.
Takže do SEO investujte len vtedy, ak to myslíte so svojím webom úplne vážne. A ideálne investujte vyčlenené peniaze, ktoré vám nebudú chýbať a nebudete každý deň čakať či prepočítavať naspäť ich návratnosť.
Najlepšou voľbou na propagovanie svojho webu môže byť súčasné používanie PPC reklám a SEO.
Oba tieto spôsoby propagácie sa môžu efektívne dopĺňať.
Viac o marketingovom lieviku nájdete tu.
Ako môžeme vidieť, PPC aj SEO majú svoje výhody aj nevýhody. Nedá sa jednoznačne určiť, ktorá z týchto možností propagácii webu je lepšia - vždy to závisí od okolností a momentálnej situácie.
Tak ako sa nedá povedať, či je lepšie jablko alebo pomaranč - každému môže vyhovovať niečo iné a zároveň najlepšiu chuť a zloženie živín môžeme získať kombináciou a pestrosťou potravín - napr. ovocným šalátom.
Takže aj v propagácii webu môže byť najoptimálnejší stav súčasné využívanie PPC reklám a SEO.
Dajú sa tak využiť výhody oboch reklamných kanálov a zároveň to pomôže diverzifikovať (rozložiť riziko) investície do dvoch nezávislých oblastí - nemusíte tak byť odkázaní len na PPC reklamy alebo len na výsledky SEO.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK