Publikované: 21.10.2022
Auktualizované: 19.02.2024
Naučte sa ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory. Venujte čas len dôležitým veciam, nestrácajte čas so zbytočnosťami. Čo je pri on page SEO faktoroch dôležité a ako to nastaviť?Aj úplný laik môže dokázať nastaviť najdôležitejšie on-page SEO faktory pre svoj web. Nie je nutné mať akékoľvek skúsenosti so SEO.
Stačí vedieť čo a ako nastaviť.
On page SEO zahŕňa všetky prvky, nastavenia či faktory, ktoré môžeme upravovať a nastaviť priamo na našom webe.
On page faktory sú napríklad obsah webu, titulky, štruktúra url adries, technické nastavenie, zdrojový kód a pod.
S pomocou týchto faktorov môže Google lepšie rozumieť tomu, o čom web je.
Ako dosiahnuť úspech so svojim webom v Google vyhľadávaní?
V prvom rade je dôležité v maximálnej miere pomôcť Google a návštevníkom nášho webu pochopiť, o čom web je.
Ak bude náš web zrozumiteľný a príjemný pre jeho návštevníkov a ak mu bude aj Google skvelo rozumieť, môže to predstavovať výbornú štartovaciu pozíciu pre získavanie zákazníkov z Google vyhľadávania.
Ako najjednoduchšie vysvetlíme Googlu a ľuďom o čom web je? So správnym nastavením najdôležitejších základných SEO on page faktorov.
Tip: Z vhodne nastavených SEO faktorov môžete čerpať aj pri nastavovaní PPC reklamy.
V ideálnom prípade si môžeme pri tvorbe vhodnej URL adresy pomôcť s analýzou kľúčových slov - pozrite si návod, ako zrealizovať efektívnu analýzu kľúčových slov.
V každom prípade by sme si mohli vystačiť aj s najdôležitejšími kľúčovými slovami v danej téme.
Napríklad, ak chceme URL adresu pre článok o stravovaní sa pri cukrovke, postačí nám nastaviť url adresu na:
cukrovka-stravovanie
URL môžeme rozšíriť ešte o nejaké podporné dôležité slová, ktoré upresnia o čom článok je, prípadne do nej zahrnú inú dôležitú informáciu.
cukrovka-stravovanie-napoje-hladina-cukru-v-krvi
Pretože titulok je zobrazený v Google vyhľadávaní a práve titulok môže rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.
Viete na čo si dať pri stravovaní pozor, ak máte nábeh alebo trpíte cukrovkou?
Nadpis úrovne H1 by mal byť na každej dôležitej podstránke nášho webu PRÁVE RAZ.
Inšpirujte sa, ako vytvoriť pútavé nadpisy nielen z pohľadu SEO
Podľa Google je to práve H1 nadpis, z ktorého Google začne vyvodzovať, o čom daná stránka je.
X inšpirácií ako sa stravovať pri cukrovke a na čo si dať pozor (overené doktorom)
Používanie podnadpisov H2-H6 je dôležité najmä preto, lebo ľudia weby nezvyknú čítať.
Ľudia informácie na weboch väčšinou skenujú - čítajú len tie najdôležitejšie informácie, ktoré ich zaujmú pri tom, ako webom prechádzajú a skrolujú ním zhora nadol.
A práve pri tom im môžu pomáhať podnadpisy rôznych úrovní.
Pretože s podnadpismi a ďalšími elementami (napríklad číslované zoznamy, odrážky) sa môže text článku lepšie členiť a štruktúrovať - ľudí zaujme nejaký podnadpis, prečítajú si informácie uvedené pri ňom a potom skrolujú na ďalšie časti stránky, kým ich nezaujme ďalší podnadpis.
S vhodnou štruktúrou teda môžeme čitateľom značne uľahčiť orientáciu na stránke a jej “konzumovanie”.
Cukrovka a jedlo (napr. h2 nadpis)
Čo jesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Čo nejesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Cukrovka a nápoje (napr. h2 nadpis)
Čo piť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Čo nepiť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)
Ako správne nastaviť On page faktory na stránke pre začiatočníkov - https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/
ukazka-jedla-pri-cukrovke.jpg, napoje-a-cukrovka.jpg
určite nepoužívajte predefinované názvy typu img56655.jpg, obrázok-7.jpg
Alt tag: Ukážka jedla, čo jesť a nejesť pri cukrovke
Title tag: Stravovanie a cukrovka
Meta popis je informácia, ktorá síce väčšinou na webe nie je viditeľná, ale je zobrazená v Google vyhľadávaní - ako popis daného webu.
Takže meta popis môže takisto ako titulok rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.
V dnešnej dobe si Google často sám generuje vlastné popisy (na základe údajov z dát webu - odvodzuje ich z titulkov, nadpisov, textu, či iných elementov na webe).
Google údajne nahrádza popisky vtedy, keď tie originálne nie sú dostatočne vyhovujúce - ale očividne to robí, “kedy sa mu zachce” - jednoducho pravdepodobne testuje, na ktoré popisy ľudia reagujú lepšie a “hrá” sa týmto procesom vylepšovania popiskov.
Cukrovka alebo diabetes mellitus je ochorenie látkovej výmeny, kedy v tele nedochádza k dostatočnej premene cukrov. Prečítajte si, ako znížiť cukor v krvi s pomocou stravy a aké potraviny pri tomto ochorení preferovať.
Ako môžeme vidieť, správne nastavenie SEO on page faktorov nie je také náročné a mohol by to vedieť zvládnuť aj úplný laik. Stačí mu k tomu takýto návod - a samozrejme mu pomôže ak má k dispozícii vhodne spracovanú analýzu kľúčových slov či iné podklady.
Väčšina webov automaticky generuje URL adresu či titulok z nadpisu. Na tom nie je nič zlé.
Ak však máme dôležitý obsah, môžeme mu pomôcť tým, že ho spravíme efektívnejším - vyplnením optimálnej URL adresy, titulku, nadpisu, podnadpisov a takisto aj vhodnými obrázkami.
Nie je na tom nič ťažké - len na to netreba zabudnúť.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK