Blog

Jednoduchý návod ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory pre web, článok, produkt či kategóriu v e-shope

Publikované: 21.10.2022

Auktualizované: 19.02.2024

Naučte sa ako nastaviť najdôležitejšie on page SEO faktory. Venujte čas len dôležitým veciam, nestrácajte čas so zbytočnosťami. Čo je pri on page SEO faktoroch dôležité a ako to nastaviť?

Aj úplný laik môže dokázať nastaviť najdôležitejšie on-page SEO faktory pre svoj web. Nie je nutné mať akékoľvek skúsenosti so SEO.

Stačí vedieť čo a ako nastaviť.

Čo sú on-page SEO faktory?

On page SEO zahŕňa všetky prvky, nastavenia či faktory, ktoré môžeme upravovať a nastaviť priamo na našom webe.

On page faktory sú napríklad obsah webu, titulky, štruktúra url adries, technické nastavenie, zdrojový kód a pod.

S pomocou týchto faktorov môže Google lepšie rozumieť tomu, o čom web je.

Prečo nastaviť základné on-page SEO faktory vhodným spôsobom?

ako-nastavit-seo-on-page-faktory 

Ako dosiahnuť úspech so svojim webom v Google vyhľadávaní?

V prvom rade je dôležité v maximálnej miere pomôcť Google a návštevníkom nášho webu pochopiť, o čom web je.

Ak bude náš web zrozumiteľný a príjemný pre jeho návštevníkov a ak mu bude aj Google skvelo rozumieť, môže to predstavovať výbornú štartovaciu pozíciu pre získavanie zákazníkov z Google vyhľadávania.

  • Ak Google nebude vedieť o čom je náš web, len ťažko naň privedie vhodných návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.
  • Ak nebude web dostatočne zrozumiteľný, pútavý a príjemný pre návštevníkov, ťažko ich premeníme na zákazníkov.

Ako najjednoduchšie vysvetlíme Googlu a ľuďom o čom web je? So správnym nastavením najdôležitejších základných SEO on page faktorov.

Ktoré sú najdôležitejšie SEO faktory, ktoré by ste mali mať na svojom webe správne nastavené?

  • URL adresa (pre každý dôležitý článok, produkt, kategóriu..)
  • Titulok
  • Nadpis
  • Podnadpisy
  • Obrázky
  • Meta popis

Tip: Z vhodne nastavených SEO faktorov môžete čerpať aj pri nastavovaní PPC reklamy.

Ako nastaviť správne URL adresu na svojom webe z pohľadu onpage SEO:

URL adresa by mala byť: 

  • stručná, 
  • výstižná 
  • bez diakritiky
  • ľahko čitateľná
  • ideálne ak obsahuje aj dôležité kľúčové slová témy o ktorej je konkrétna podstránka
  • NEpoužívajte roky, špeciálne znaky
  • URL adresu môžete odvodiť od titulku (bez špeciálnych znakov, bez čísel, bez nadbytočných info)
  • Viac info ako vytvárať SEO priateľské URL adresy nájdete tu

V ideálnom prípade si môžeme pri tvorbe vhodnej URL adresy pomôcť s analýzou kľúčových slov - pozrite si návod, ako zrealizovať efektívnu analýzu kľúčových slov.

V každom prípade by sme si mohli vystačiť aj s najdôležitejšími kľúčovými slovami v danej téme.

Ukážka názornej URL:

Napríklad, ak chceme URL adresu pre článok o stravovaní sa pri cukrovke, postačí nám nastaviť url adresu na:

cukrovka-stravovanie

URL môžeme rozšíriť ešte o nejaké podporné dôležité slová, ktoré upresnia o čom článok je, prípadne do nej zahrnú inú dôležitú informáciu.

cukrovka-stravovanie-napoje-hladina-cukru-v-krvi

Ako nastaviť správne TITULOK na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Titulok webu by mal byť: 

  • pútavý
  • výstižný 
  • Mal by vedieť prilákať pozornosť
  • Zvoľte si najdôležitejšie slovo, okolo ktorého je postavený celý článok
  • Môže zdôrazniť nejakú výhodu, benefit, unikátnosť, zaujímavosť, odbornosť
  • Viac info ako vytvárať ideálny titulok pre stránku nájdete tu https://ahrefs.com/blog/title-tag-seo/ 

Prečo je titulok dôležitý?

Pretože titulok je zobrazený v Google vyhľadávaní a práve titulok môže rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.

Ukážka názorného titulku:

Viete na čo si dať pri stravovaní pozor, ak máte nábeh alebo trpíte cukrovkou?

Ako nastaviť správne NADPIS H1 na svojom webe z pohľadu on page SEO:

Nadpis úrovne H1 by mal byť na každej dôležitej podstránke nášho webu PRÁVE RAZ.

Inšpirujte sa, ako vytvoriť pútavé nadpisy nielen z pohľadu SEO

Nadpis, názov produktu, článku by mal byť:

  • JEDEN (nie viac, ani menej) H1 nadpis pre každú dôležitú URL
  • výstižný
  • mal by obsahovať dôležité kľúčové slová
  • pomáha ľuďom aj Google porozumieť, o čom je stránka
  • Viac o H1 nadpisoch a ako ich nastaviť nájdete tu: https://ahrefs.com/blog/h1-tag/

Prečo je nadpis H1 taký dôležitý?

Podľa Google je to práve H1 nadpis, z ktorého Google začne vyvodzovať, o čom daná stránka je.

Ukážka názorného nadpisu H1:

X inšpirácií ako sa stravovať pri cukrovke a na čo si dať pozor (overené doktorom)

Ako nastaviť správne PODNADPISY H2-H6 na svojom webe z pohľadu onpage SEO:

Podnadpisy H2-H6 by mali:

  • ostatné dôležité kľúčové slová je dobré spomenúť v podnadpisoch a následne ich vysvetliť
  • Používaním podnadpisov je možné zlepšiť štruktúru, členenie a celkový vzhľad článku

Prečo je používanie podnadpisov H2-H6 dôležité?

Používanie podnadpisov H2-H6 je dôležité najmä preto, lebo ľudia weby nezvyknú čítať.

Ľudia informácie na weboch väčšinou skenujú - čítajú len tie najdôležitejšie informácie, ktoré ich zaujmú pri tom, ako webom prechádzajú a skrolujú ním zhora nadol.

A práve pri tom im môžu pomáhať podnadpisy rôznych úrovní.

Pretože s podnadpismi a ďalšími elementami (napríklad číslované zoznamy, odrážky) sa môže text článku lepšie členiť a štruktúrovať - ľudí zaujme nejaký podnadpis, prečítajú si informácie uvedené pri ňom a potom skrolujú na ďalšie časti stránky, kým ich nezaujme ďalší podnadpis.

S vhodnou štruktúrou teda môžeme čitateľom značne uľahčiť orientáciu na stránke a jej “konzumovanie”.

Ukážka názorných nadpisov H2-H6:

Cukrovka a jedlo (napr. h2 nadpis)

Čo jesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Čo nejesť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Cukrovka a nápoje (napr. h2 nadpis)

Čo piť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Čo nepiť pri cukrovke (napr. h3 nadpis - o úroveň nižší ako h2)

Ako nastaviť správne OBRÁZKY na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Obrázky by mali:

  • vhodná veľkosť obrázku (často stačia obrázky do rozlíšenia max 850 - 2560px, čím väčšie rozlíšenie, tým pomalšie načítavanie)
  • vhodné relevantné pomenovanie obrázku
  • nastavenie vhodného popisu do ALT tagu pre obrázok (jednoduchý opis toho, čo je na obrázku s použitím dôležitých kľúčových slov - Google by inak nevedel, o čom obrázok je)
  • Img title tag - rozšírené info k obrázku, ktoré sa zobrazí pri prejdení kurzorom po danom obrázku
  • kompresia obrázka - s vhodnou kompresiou zmenšíme veľkosť obrázku, napr s pomocou https://tinyjpg.com/ 

Ako správne nastaviť On page faktory na stránke pre začiatočníkov - https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/ 

Ukážka názorných názvov obrázkov:

ukazka-jedla-pri-cukrovke.jpg, napoje-a-cukrovka.jpg

určite nepoužívajte predefinované názvy typu img56655.jpg, obrázok-7.jpg

Alt tag: Ukážka jedla, čo jesť a nejesť pri cukrovke

Title tag: Stravovanie a cukrovka

Ako nastaviť správne META POPIS na svojom webe z pohľadu on-page SEO:

Meta popis by mal byť:

  • stručný (120-160 znakov)
  • pútavý
  • niečím hodnotným by mohol nalákať na kliknutie
  • rozšírte ním to čo je v titulku
  • naplňte vyhľadávací zámer

Čo je meta popis a prečo je dôležitý?

Meta popis je informácia, ktorá síce väčšinou na webe nie je viditeľná, ale je zobrazená v Google vyhľadávaní - ako popis daného webu.

Takže meta popis môže takisto ako titulok rozhodovať o tom, či ľudia kliknú na náš web, alebo nie.

V dnešnej dobe si Google často sám generuje vlastné popisy (na základe údajov z dát webu - odvodzuje ich z titulkov, nadpisov, textu, či iných elementov na webe). 

Google údajne nahrádza popisky vtedy, keď tie originálne nie sú dostatočne vyhovujúce - ale očividne to robí, “kedy sa mu zachce” - jednoducho pravdepodobne testuje, na ktoré popisy ľudia reagujú lepšie a “hrá” sa týmto procesom vylepšovania popiskov.

Ukážka názorného meta popisu:

Cukrovka alebo diabetes mellitus je ochorenie látkovej výmeny, kedy v tele nedochádza k dostatočnej premene cukrov. Prečítajte si, ako znížiť cukor v krvi s pomocou stravy a aké potraviny pri tomto ochorení preferovať.

Zhrnutie

Ako môžeme vidieť, správne nastavenie SEO on page faktorov nie je také náročné a mohol by to vedieť zvládnuť aj úplný laik. Stačí mu k tomu takýto návod - a samozrejme mu pomôže ak má k dispozícii vhodne spracovanú analýzu kľúčových slov či iné podklady.

Väčšina webov automaticky generuje URL adresu či titulok z nadpisu. Na tom nie je nič zlé.

Ak však máme dôležitý obsah, môžeme mu pomôcť tým, že ho spravíme efektívnejším - vyplnením optimálnej URL adresy, titulku, nadpisu, podnadpisov a takisto aj vhodnými obrázkami.

Nie je na tom nič ťažké - len na to netreba zabudnúť.


Autor:

Mgr. Martin Balko: 

Majiteľ a hlavný SEO špecialista

Majiteľ Poctive SEO, Parfumy LacnoZdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.

SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.

O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.

Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.

Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.

V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.

Kontaktujte nás

SEO kurzy na mieru

Základný SEO kurz

Naučte sa získavať návštevníkov pre svoj web z Google vyhľadávania a ovládnite všetky potrebné teoretické SEO znalosti.

  • Cena kurzu: 275€ 235€ bez DPH
  • Dátum konania: 10.3.2025
  • Miesto: Impact Hub Brno, Cyrilská 7, Brno, 602 00
Vývoj web aplikácií a programovanie intranetových riešení

Profi SEO kurz

Získajte okrem teórie aj praktické výstupy - SEO analýzu vášho webu, obsahovú analýzu vášho odboru, návrh SEO stratégie pre váš web.

  • Cena kurzu: 690€ 595€  bez DPH
  • Dátum konania: 10.3.2025
  • Miesto: Impact Hub Brno, Cyrilská 7, Brno, 602 00
 

Biznis SEO mentoring

Staňte sa dôveryhodnou autoritou vo svojom odbore, získajte presný plán a SEO stratégiu a k tomu profesionálnu podporu, pomoc a SEO mentoring.

  • Cena kurzu: 1750€ 1450€ bez DPH
  • Dátum konania: 10.3.2025
  • Miesto: Impact Hub Brno, Cyrilská 7, Brno, 602 00

Buďme v kontakte

Icon

Telefón

+421 908 049 780

Icon

Email

Icon

Adresa

Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK

Generuje redakčný CMS systém spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.