Publikované: 24.10.2022
Auktualizované: 19.02.2024
Hlavný nadpis je najdôležitejšou časťou celého článku - vďaka nemu sa v zlomku okamihu ľudia rozhodujú, či si článok prečítajú, alebo nie. Preto je dôležité venovať vytvoreniu nadpisu dostatok pozornosti a času. Viete ako napísať pútavý nadpis, ktorý funguje?Mnohí marketéri sa riadia pravidlom:
Koľko času venuješ tvorbe článku, toľko času venuj tvorbe vhodného nadpisu. Alebo aspoň pre každý dôležitý článok vymysli 10 rôznych nadpisov a z nich vyber ten najlepší. Načo venuješ toľko času tvorbe článku, ak nevenuješ dostatok času tomu, aby nadpis článku upútal na prvý pohľad?
Dokonca ak by sa nám podarilo napísať najlepší článok na svete, stále si ho nik nemusí prečítať - v prvom rade najprv musí niekto na daný článok kliknúť.
A na článok niekto klikne väčšinou len vtedy, keď ho zaujme na prvý pohľad - nadpisom (alebo titulkom - titulok je zobrazovaný v Google vyhľadávaní).
Nadpis článku je častokrát tá jediná časť, ktorá je ľuďom zobrazovaná - napríklad pri zdieľaní článku na sociálnych sieťach. Ak má článok ľudí zaujať, mal by byť pútavý nadpis.
Ako teda vytvárať pútavé nadpisy bez používania pochybných bulvárnych praktík typu clickbait (clickbait = používanie pútavých slov, ktoré navnadia na obsah, ktorý nie veľmi súvisí s tým, čo “sľubuje”, alebo neposkytuje dostatočne vysokú kvalitu)?
Tip: Snažte sa v nadpise použiť dôležité kľúčové slová - môžete tak zvýšiť pravdepodobnosť získavania návštevnosti z Google vyhľadávania.
Tip 2: Už pred napísaním článku sa snažte zvoliť čo najvýstížnejší nadpis - pretože voľba nadpisu nasmeruje význam vyplývajúci z článku.
Tip 3: Po napísaní článku vymyslite 10 ďalších nadpisov a z nich vyberte ten najlepší - takéto nadpisy môžete neskôr využiť napr vo vašich PPC kampaniach.
Tip 4: Vyhnite sa clickbaitu (pútavému zavádzajúcemu nadpisu): Ak článok nesplní/neprinesie tú informáciu, ktorú sľúbi v nadpise, potom ide o clickbaitový (zavádzajúci) nadpis.
Pozrite si nasledujúce kroky pre vytvorenie ideálneho nadpisu:
Pre každú tému môže byť vhodnejší iný formát článku. napríklad:
Upozornenie: Myslite na to, že dôležitým zdrojom návštevnosti webu môže byť prirodzená vyhľadávanosť z Google vyhľadávania. Prete nepíšte nadpis len na základe dojmov, ale spravte si základnú analýzu kľúčových slov a zistite čo a ako ľudia v Google vyhľadávajú. Potom použite najdôležitejšie frázy vo svojom nadpise.
TIP: inšpirujte sa nadpismi v Google vyhľadávaní - pozrite si články na prvých pozíciach vo vami zvolenej téme a inšpirujte sa nadpismi, ktorým sa tam najviac darí. Svoj nadpis skúste spraviť lepší, unikátnejší s nejakou pridanou hodnotou.
Do nadpisu zahrňte slová, ktoré mu rozšíria význam a presne určia jeho zámer.
Môžete používať prívlastky "naj" a takisto slová ako "najlepší", "jednoduchý", "praktický", “užitočný” atď.
Hlavne sa zamerajte na pravdivosť a ak chcete použiť slová najlepší, nezabudnite spomenúť, že najlepší podľa koho alebo pre koho. Pretože nič nemôže byť najlepšie pre všetkých.
Napr. Najlepší nerozbitný telefón podľa skúsenosti robotníka XYZ z náročných podmienok…
Vyhnite sa zavádzajúcim tvrdeniam štýlu
Zaručene najlepší telefón pre každú ženu
pretože stačí ak existuje jedna žena, ktorej sa daný telefón nehodí a už ide o zavádzajúci nadpis.
Ak chceme zaujať ľudí, musíme náš nadpis urobiť ľudský.
Môže nám pomôcť použiť prídavné mená, ktorými by sme danú vec opísali nášmu najlepšiemu priateľovi.
Napríklad:
Notebook s najlepšou výdržou pre administratívnu prácu, ktorý vám vydrží na jedno nabitie celý pracovný deň
Najlepší notebook na administratívnu prácu, ktorý vám nezamrzne pri práci s viacerými otvorenými oknami prehliadača.
Najlepší notebook na administratívnu prácu so 4 ročnou zárukou
Najlepší notebook pre študentov - s dostatočnou výdržou batérie zvládne aj väčšinu obľúbených hier
Nik nechce strácať čas čítaním nepotrebných všeobecných informácií. Ak si chcem vybrať nejakú konkrétnu vec a článok mi uľahčuje výber konkrétnym špecializovaním, môže mi to pomôcť viac, ako študovať stohy všeobecných strán bez finálneho výsledku.
Namiesto nadpisu "Najlepšie administratívne notebooky" vyskúšajte "X výkonných administratívnych notebookov, ktoré majú výdrž batérie nad 8 hodín"
Vždy pomôže ak môžeme priniesť niečo nové, unikátne, užitočné, nápomocné, hodnotné.
Niekedy dokáže prekvapiť číra úprimnosť - kedy zistíme, že aj ostatní sú zraniteľní rovnako ako my. A keď niekto zmysluplne opíše svoju inšpiratívnu skúsenosť, môže to byť prínosnejšie ako všetky rady sveta.
S nadpismi sa môžeme hrať a skúšať čo bude fungovať najlepšie. Čím viac nadpisov napíšeme, tým ľahšie sa nám budú tvoriť.
Vytvoriť pútavý nadpis môže byť oveľa ľahšie ako sa nám zdalo. Pretože pomôcť si môžeme mnohými vyskúšanými kvalitnými šablónami na tvorbu nadpisov.
TIP: S týmito ukážkami dokáže aj laik vytvoriť kvalitné a pútavé nadpisy (takmer) na akúkoľvek tému
Jedno je však isté - ak tvorbe nadpisu venujeme dostatok úsilie, s pútavým nadpisom môže mať náš článok oveľa vyššie šance na úspech, ako keby sme použili prvý tuctový nadpis, ktorý nám napadne.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Nie je nutné riešiť všetko - dôležité je získať nových zákazníkov, zlepšovať web a poskytovať užitočnosť.
Vytvárajte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil čo najviac ľudí - témy si vyberajte cielene a vytvárajte postupne krok za krokom.
Trápi vás obmedzený rozpočet? SEO služby poskytujeme rovnako veľkým aj malým webom, e-shopom či portálom.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK